Vrednost osnovne i proširene korpe telekomunikacionih usluga se smanjuje dve godine za redom što implicira niži račun za fiksni i mobilni telefon.

 

Međutim, istovremeno raste račun za internet, kazao je ICT analitičar Milovan Matijević.

Matijević je, komentarišući ambijent u kome radi telekomunikacioni sektor, kazao da se na osnovu analize produktivnosti, plata i dobiti vidi da su oni znatno veći u odnosu na prosek privrede Srbije.

Neto dobit po zaposlenom u Telekomunikacionoj industriji ima indeks 1,608 odsto u odnosu na prosek privrede, naveo je Matijević.

''Ružičastu sliku kvari podatak da je Telekom Srbije ostvario oko 85 odsto od ukupnog profita, sa oko polovinom poslovnog prihoda i broja zaposlenih. Bez Telekoma Srbije i Telenora, koji je imao 18,5 odsto profita, ostatak sektora je godinu završio, u proseku, u minusu od pet odsto kapitala'', objasnio je Matijević.

Matijević je dodao da je uticaj ekonomske krize na telekomunikacioni sektor više nego očigledan.

Matijević je kazao da su 2011. u Srbiji bila 224 aktivna preduzeća, telekomunikacionih firmi, sa ostvarenim godišnjim prihodom većim od 10 miliona dinara.

Posmatrano po delatnosti najviše je telekomunikacionih operatora - 115 preduzeća, ili 53,7 odsto ukupnog broja, dok po veličini samo četiri preduzeća zapošljavaju više od 250 radnika, od kojih su dva sa više od 1.000 zaposlenih, naveo je analitičar ICT.

Prema Matijeviću, ukupan broj malih i srednjih preduzeća je 103, 45 odsto ukupnog broja, što, kako je istakao, predstavlja nepovoljan indikator - trebalo bi da ih je više, jer ona nose vitalnost i popravljaju konkurentnost.

Nepovoljan indikator je još uvek veoma veliki broj mikro telekomunikacionih firmi, koje u nedostatku finasijske snage, sa malim brojem stručnjaka i nedovoljnim menadžerskim sposobnostima "unose šum na strani ponude", zaključio je Matijević.

Prema klasifikaciji preduzeća u Evropskoj uniji (EU), mikro firme imaju do 10 zaposlenih, mala preduzeća do 50 zaposlenih, srednja do 250 i velika više od 250.


izvor: b92.net