Postoji tesna veza između broja pređenih kilometara polovnog automobila i cene koja će za njega biti ostvarena prilikom prodaje. Zato pojedini trgovci vraćaju kilometražu na vozilima. Za ovo delo u Nemačkoj sledi kazna zatvora do jedne godine.

 

Sajt www.polovniautomobili.com istražio je kakva je situacija u drugim zemljama kada je reč o vraćanju kilometraže i da li se povodom toga nešto konkretno preduzima.

Prevara sa brojačem kilometara ni u kom slučaju nije posebnost našeg tržišta polovnjaka. Američka nacionalna agencija za sigurnost u saobraćaju (NHTSA) procenjuje da svake godine kupci polovnih automobila u SAD gube četiri milijarde dolara zbog ove prevare, a da se u proseku kilometraža vraća na oko pola miliona polovnih automobila godišnje.

Ni u Evropskoj uniji, i pored visokih kazni, situacija nije ružičasta. Prevara je široko rasprostranjena a procene o šteti variraju od pet pa sve do deset milijardi evra godišnje. Procena nemačke policije je da je na oko 30 procenata polovnih automobila vraćana kilometraža i pored toga što je manipulacija kilometražom na inicijativu nemačkog automobilskog saveza ADAC od 2005. godine zabranjena dopunama tamošnjeg Zakona o drumskom saobraćaju.

Za ovo krivično delo zaprećena je kazna zatvora do jedne godine, a ista kazna preti i proizvođačima kompjuterskih programa čiji je cilj izvršenje jednog takvog dela. Od tada je u Nemačkoj zabranjeno i reklamiranje uređaja za manipulisanje pređenom kilometražom u novinama, časopisima i na internetu. Zakon zabranjuje već i samu ponudu vršenja nedozvoljene usluge. Uprkos tome, takvi oglasi i internet sajtovi i dalje postoje.

Koliko je prevara sa brojačem kilometara zapravo raširena pojava, dovoljno govori i jedan takav slučaj koji se dogodio u Bavarskoj. Minhenska policija je u martu 2011. sprovela veliku raciju koja je obuhvatila 150 mehaničarskih radionica i privatnih stanova. Rezultat racije: 26 uhapšenih lica i 300 zaplenjenih vozila. Prilikom te racije otkriven je i BMW koji je ukupno prešao 700.000 kilometara, a zatim prošao kroz "podmlađivanje" da je na brojaču pokazivao svega 150.000 kilometara. Tako je vrednost ovog automobila sa realnih 5.000 evra, posle korekcije kilometraže i "kozmetičkog ulepšavanja" uvećana na 15.000 evra.

S obzirom na to da je vraćanje kilometraže na svim modelima maksimalno pojednostavljeno nijedna marka vozila, bez obzira na tehničke karakteristike, nije pošteđena ove prevare.

Cena koja se u Srbiji plaća za uslugu korekcije kilometraže, u zavisnosti od automobila kreće se od 20 evra pa naviše. To nas dovodi do toga da je ova aktivnost za neke neodgovorne prodavce postala neizostavan korak u pripremi vozila za prodaju baš kao što je to i popravka sitnih kvarova ili registracija vozila.

Sem povećanja cene polovnjaka, skidanje kilometraže može biti i način za prevarno ostvarenje garantnih prava i pored stvarnog prekoračenja ograničenja garancije koju daje proizvođač vozila.

(MONDO)


PROČITAJTE JOŠ...

 

NAJČITANIJE

Od svog osnivanja 1997. godine u Bečeju, Srbija, Sigma ...

Opština Bečej je u okviru Javnog poziva za dodelu besp...

Posao za zidara, tesara i armirača ...

U ponedeljak, 25. marta bez struje delovi Bečeja i Bač...

Ministarka zaštite životne sredine Irena Vujović dana...

Menopauza je prirodna faza u životu svake žene koja mo...

NAJNOVIJE

Posao za radnika na silosu. ...

Posao za saobraćajnog tehničara ...

Menopauza je prirodna faza u životu svake žene koja mo...

U ponedeljak, 25. marta bez struje delovi Bečeja i Bač...

Opština Bečej je u okviru Javnog poziva za dodelu besp...

Proleće u Velicki Comercu: Upis i prodaja jednodnevnih ...

Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Prihvati
Otkaži
Shopify.com
Prihvati
Otkaži
Unknown
Unknown
Prihvati
Otkaži