Mnogi vozači u Srbiji ne reaguju na drmusanje, pa čak ni na zanošenje automobila, ali takvo ponašanje četvorotočkaša može biti pouzdan znak da nešto nije u redu sa trapom.

Zbog toga je preporuka da se centriranje trapa radi barem jednom godišnje ili na svakih 10.000 kilometara.

Uzroci koji dovode do lošeg stanja trapa su istrošenost i preveliki zazori u sponama, kuglama, oscilirajućim ramenima, letvi volana. Trap u ovakvom stanju može lako da otkaže i onemogućiti upravljanje vozilom.

Centriranje trapa se sastoji od podešavanja uglova točkova tako da su oni normalni na podlogu i međusobno paralelni. Svrha ovog podešavanja je povećanje trajnosti gume i bolje držanje pravca automobila na ravnom putu. U zavisnosti od situacije i tipa vozila potrebno je centriranje samo prednjeg trapa, a ponekad i sva četiri točka.

Reglaža trapa mora da se vrši u skladu sa proizvođačkom specifikacijom vozila. Centriranje se preporučuje nakon bilo kakvog rada na trapu kao što je zamena opruga koje uvek treba menjati u paru, amortizera, spona, oscilirajućih ramena, letve volana.

Zahvaljujući savremenim tehnologijama centriranje trapa sada može biti hirurši precizno.

"Svi servisi imaju aparat za centriranje trapa koji koristi savremeni integrisani video sistem kamera pomoću kojih pravi matematički model vozila, određuje položaj svakog točka u trodimenzionalnom prostoru i izračunava vrednosti trapa nezavisno u odnosu na osu rotacije" - pričaju na portalu MojAuto.

Izvor:MojAuto foto