U Novom Sadu je počelo izvođenje glavnih radova na gradnji novog "Žeželjevog" mosta za železnički i drumski saobraćaj.

Prvi radovi na izgradnji temelja na desnoj obali Dunava krenuli su pre nekoliko dana, a danas će početi pobijanje prvih šipova za novi "Žeželjev" most, kaže savetnik ministra infrastrukture za mostove Dejan Kovačević. U Železnicama Srbije potvrđuju da je za četvrtak planiran početak pobijanja šipova, ali i da će sve zavisiti od toga da li će biti završeno raščišćavanje stubova starog mosta porušenog u NATO bombardovanju.

Železnice Srbije su dobile dozvolu da od 20. aprila počnu radove na izgradnji novog "Žeželja", koji je deo Koridora 10.

U okviru pripremnih radova tada je počelo rušenje ostataka stubova, a na gradilištu sa petrovaradinske strane formirano je kontejnersko naselje za potrebe izvođača radova i nadzornih organa.

Dogovorena je dinamika prijema čelika iz fabrika u Poljskoj, Makedoniji i Italiji tako da su se stekli svi uslovi za početak radova na izgradnji tog važnog infrastrukturnog objekta.

Izvođač radova je špansko-italijanski konzorcijum, koji čine "AZVI" i "Horta Koslada" iz Španija i "Tadei" iz Italije.

Vrednost čitavog posla je oko 45,3 miliona evra, a sufinansiraju ga Evropska unija, AP Vojvodina i Grad Novi Sad.

Izgradnju čelične konstrukcije novog "Žeželjevog" mosta finansiraće EU iz bespovratnih sredstava IPA fonda, u vrednosti oko 26,2 miliona evra, dok će Vojvodina i Grad Novi Sad izdvojiti oko 19,1 milion evra za demontažu privremenog i montažu novog mosta.

Vlada Srbije je ovlastila Železnice Srbije da u ime Republike Srbije preuzmu prava i obaveze investitora izgradnje mosta.

Zastupnik investitora je dao saglasnost za angažovanje podizvođača firme "Mostogradnja" iz Beograda i obavešten je da će radove na izgradnji šipova izvoditi firma "Geosonda" iz Beograda.


(Tanjug)