Ukoliko je dete blisko vezano za školu, manji je rizik da postane pušač, počne da pije ili da pati od nekog poremećaja u ishrani, zato naučite dete da zavoli svoje obaveze.

 

Kao i svaki roditelj, želeli biste da dete ostvari što bolji uspeh u školi. Međutim, važnije od svega vam je zdravlje deteta i zato se trudite da ga vaspitate tako da izbegava rizična i štetna ponašanja.

Treba znati da su ova dva aspekta povezana - istraživanja pokazuju da učenici koji razviju snažan osećaj pripadništva školskoj zajednici imaju i bolji uspeh i zdravije se ponašaju.

Osećaj povezanosti zadovoljava detetovu potrebu za pripadanjem - to je, u stvari, njegov doživljaj da ga i nastavnici i drugi đaci vole i da im je stalo do njegovog uspeha i zdravlja.

Istraživanja pokazuju da oni koji osećaju takvu snažnu povezanost postižu bolji uspeh na kraju godine, dobijaju bolje ocene, provode više vremena u školi i redovnije pohađaju časove.

Takođe, učenici koji osećaju snažniju vezu sa školom ređe počinju da puše, nerado probaju alkohol, nisu skloni nasilju i ređe razmatraju, ili pokušaju, samoubistvo.

Šta možete da učinite da biste kod deteta pojačali osećaj vezanosti za školu?

Ohrabrite dete da otvoreno razgovara s vama, kao i da bez straha iznosi svoje ideje, potrebe ili strahovanja pred nastavnicima, pedagozima i svima ostalima koji rade u školi.

Saznajte šta se u školi očekuje da dete nauči i kako bi trebalo da se ponaša. To znači da treba da razgovarate sa nastavnicima, da redovno odlazite na roditeljske sastanke i da čitate materijale koje vam, eventualno pošalju iz škole. Kad to saznate, potkrepite i vi ta očekivanja - objasnite detetu zašto je važno da postigne ono što se očekuje od njega.

Pomozite detetu pri izradi domaćih zadataka i pokažite mu kako da dobro iskoristi vreme koje ima na raspolaganju. Pobrinite se da ima sve što mu je potrebno za rad - knjige, pribor i miran kutak.

Ohrabrite dete da pomaže odraslima - kod kuće, u školi ili u vašoj široj zajednici - na primer, da radi lakše kućne poslove, da bude saradnik u biblioteci, da pomaže mlađim učenicima pri učenju.

Redovno odlazite kod nastavnika da popričate o ocenama i ponašanju svog đaka.

Predložite nastavnicima jednostavne promene kojima bi ambijent u školi mogao da se učini prijatnijim - možda je to izložba dečjih crteža povodom nekih praznika ili mogućnost da porodice zajednički koriste salu za fizičko vaspitanje kad ima slobodnih termina.

(MONDO/Yumama)