Bebac se obično vozika u kolicima savremenog dizajna, opremljenim gedžetima, koja su postala nova igračka mlade generacije očeva.

 

Kada je reč o izboru kolica za decu, proizvođači dečjih kolica i trgovci kažu da su mladi očevi sve češće ti koji donose konačnu reč.

Razlog je jednostavan: kolica = točkovi = automobil = muškarac.

Holandski modni duo "Viktor i Rolf" prošlog meseca izbacili su na tržište kolica pod nazivom "Moj prvi automobil" u saradnji sa kompanijom "Bugabu" u uniseks verziji sa srebrnim ratkapnama, drškom prekrivenom lažnom kožom, registarskom tablicom i šoferšajbnom.

"Momci koji ne odu da kupe kolica za bebu propuštaju zlatnu priliku da se razbacuju frazama poput 'radijus okretanja', 'performanse van puta', 'jačina amortizera'", piše jedan američki sajt posvećen roditeljstvu.

Predstavnik kompanije "Bugabu" u Francuskoj Vital Ledru kaže da se kolica sada dizajniraju kako bi se dopala muškarcima, sa suspenzijama, točkovima, sistemima kočnica - svime sa čime očevi mogu da se poistovete.

"Imate kolica sa tri točka, gradska kolica, kolica za sve terene ili limuzinu. To je oblast za koju muškarci osećaju da su kompetentni", kaže Dan Hakun koji drži najveću parisku radnju za prodaju kolica i koji najviše istih proda subotom "kada očevi koji rade mogu da dođe i kupuju".

"U poslednjih četiri, pet godina, muškarci su postali sve zainteresovaniji", rekao je on.

Šveđanin Olof Halerman, menadžer koji je uzeo porodiljsko kako bi se brinuo o svoja dva sina u potpunosti se uklapa u predstavu oca 21. veka dok gura najsavremenija dupla kolica ulicama Pariza.

Kupovina kolica bila je kompromisna odluka doneta zajedno sa suprugom Anom koja je diplomata.

"Želeli smo da dečaci sede jedan pored drugog i da gledaju u nas jer je to bolje za njihov razvoj", objasnio je on AFP-u.

U njihovom slučaju, kolica su bila alternativa automobilu sa cenom od preko 1.000 evra. "To je naš Mercedes", našalio se on.

Da li su kolica igračka za tate? "Možda i jesu", kaže ovaj 37-godišnjak i dodaje da je on lično želeo kolica sa kojima može da ide na džoging. "Tu raspravu sam izgubio", kaže Halerman.

Najnovija kolica francuske kompanije "Bejbizen" dizajnirana su kako bi mogla da stanu u spremište za ručni prtljag u avionima. Njihov izumitelj Žan Mišel Šoderuž osmislio je prilagodive držače za ruke koji odgovaraju kako muškarcu visokom dva metra tako i malim ženskim šakama.

"Ideja je da se muškarac koji vozi naša kolica nikada ne oseti smešno", rekao je dizajner koji je kolica osmislio u saradnji sa kompanijom "Rekaro" specijalizovanom za bezbednost automobila.

Sofisticirane bezbednosne karakteristike prijaju muškarcima koji se osećaju kao zaštitnici svojih mladunaca, a njegova kolica, na primer, mogu da se pohvale svetlom na solarnu energiju na prednjem točku.

Francuska kuća "Mima" za svoja kolica koristi materijale inspirisane automobilima - plastiku umesto platna i sva kolica su u uniseks braon i crnoj boji, ali postoje i tradicionalna plava i roze.

Dizajn za očeve nije ostao samo na kolicima već se proteže i na aksesoare - torbu za pelene.

U "Bugabuu" ona je pretvorena u torbu u koju sve staje napravljenu od crne kože, uniseks modela iako naginje ka muškarcima. U njoj se nalazi i poseban odeljak za kompjuter, kao i džepovi za flašice, maramice i naravno pelene.

"Ja sam otac i kada izvedem ćerku za vikend ne želim da sa sobom teglim torbu na cvetiće", objašnjava Ledru iz "Bugabua".

(Tanjug)