Upoznajte „Plavu Marlin“, brod koji može da ponese 75.000 tona. Za nju je transport čitave flote drugih brodova, podmornica, pa i naftnih platformi „mačji kašalj“.

Ako vam treba prevoz za 22 barže, svake teške po 3.000 tona, preko pola sveta, nije problem – tu je "Blue Marlin", verovatno najizdržljivije izgrađeno plovilo.

Ovaj neverovatan brod može da ponese čak 75.000 tona!

Obično to nisu tovari robe, poput televizora, igračaka ili kafe, već brodovi i naftne platforme.

Kada je američkoj vojsci bio potreban prevoz do kuće za oštećeni razarač "USS Cole", oni su zvali "Blue Marlin".

Dimenzije gigantskog morskog transportera, koji je prvi put zaplovio 1999. godine, zadivljuju. Dužina mu je 217 metara, a širina 43 metra, tako da paluba ima površinu dva fudbalska terena.

Maksimalnu brzinu od 13 čvorova postižu dizel motori snage 17.000 konjskih snaga!

Opslužuje ga posada od 24 čoveka. Kažu da je upravljanje kao da pokušavate da kontrolišete ploveći blok zgrada.

Barže sa fotografije – teške ukupno 60.000 tona – prevožene su iz Južne Koreje do Roterdama gde će biti dovršene.

Pošto na svetu ne postoji dovoljno veliki kran koji bi mogao da natovari takvu vrstu tereta, "Blue Marlin" se koristi jednim trikom – paluba je potopiva i može da ode čak 13 metara ispod površine kada joj se balastni rezervoari napune vodom.

Zatim se brodovi, podmornice ili naftne platforme navuku na nju, a rezervoari polako isprazne.

Najveći tovar koji je „Marlin" do sada nosila „na leđima" 25.750 kilometara, od Južne Koreje do Meksičkog zaliva, bila je platforma „Britiš petroleuma" – "Thunder Horse" vredna milijardu dolara i teška 60.000 tona.

Ni australijska mornarica se nije dvoumila kada je razmišljala kako će sledeće godine svoj nosač aviona „doneti" iz Španije – samo ovaj brod sa potopivom palubom to može.

Zanimljivo je da će nosač „visiti" sa palube oko 50 metara.

"Blue Marlin" je trenutno najveći brod svoje vrste. Međutim, tu „iza ćoška", u Južnoj Koreji, raste njena „velika sestra".

Krajem godine, kada "Dockwise Vanguard", vredna 240 miliona dolara bude gotova, moći će da nosi 110.000 tona! Lista poslova joj je već sastavljena.

Fons van Lift, sekretar korporacije "Dockwise" sa Bermuda, u čijem vlasništvu je i „Plava Marlin", ističe da za nju nema ni trenutka odmora – posla ima uvek.

„Bezbednost je ključni deo našeg poslovanja. Ako naftna kompanija uloži milijardu dolara u deo svoje opreme i gradi je dve godine, najvažnije je da ona stigne na drugi kraj sveta u jednom komadu", objašnjava Van Lift.


izvor: RTS


PROČITAJTE JOŠ...

 

NAJČITANIJE

Posao za diplomiranog pravnika. ...

Predsednik opštine Novi Bečej, Saša Maksimović, obi�...

Stručnjaci preporučuju profesionalno čišćenje zuba ...

Najmlađi stanovnici Novog Miloševa i Bočara imaju raz...

U četvrtak i petak bez struje delovi Bečeja i Bačkog ...

U skladu sa najavama, belgijska kompanija „Somnis bedd...

NAJNOVIJE

Garatovano nazaboravan, inspirativan i bezbrižan odmor ...

U subotu, 20 aprila, u Gradskom pozorištu Bečej biće ...

Obaveštavaju se građani opštine Bečej da „Potisje-...

Posetite Svetofor u Novom Bečeju i otkrijte zašto smo ...

Pokrajinski sekretarijat za urbanizam i zaštitu životn...

Predsednik opštine Bečej Vuk Radojević i njegovi sara...

Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Prihvati
Otkaži
Shopify.com
Prihvati
Otkaži
Unknown
Unknown
Prihvati
Otkaži