Kako je danas preneo Dnevnik.rs, ukida se pruga Novi Sad - Temerin - Bečej, duga 65 kilometara.

 

Dnevnik dale kaže kako je pruga Novi Sad -Temerin - Bečej duga 65 kilometara puštena je u saobraćaj 2. jula 1899. godine. Time počinje industrijski razvoj Temerina.

Izgradnjom ciglane i prvih parnih mlinova ovo mesto postaje jedan od značajnih centara u jugoistočnoj Bačkoj. Istog dana krenuo je i saobraćaj na 38 kilometara dugoj pruzi Rimski Šančevi - Titel. To su bile takozvane vicinalne pruge, zapravo sporedne pruge koje su povezivale manje ali privredno značajnije varošice sa prugom Budimpešta - Subotica -Novi Sad - Zemun.

Prevoz robe i putnika železnicom bio je dominantan sve do kraja 70-ih godina prošlog veka. Godišnje se železnicom kroz Temerin prevozilo više od 100.000 tona robe i 30.000 putnika. Već 1978. broj putnika se smanjio na 15.117, a prispela i otpremljena roba na 46.000 tona. Nakon toga, prioritet u transportu robe preuzimaju kamioni-šleperi, a putnici se sve više opredeljuju za autobuse.

Vicinalne pruge su građene od slabijeg i jeftinijeg materijala, bile su opremljene krajnje jednostavnom tehničkom opremom, a mostovi su bili slabije građe. Dozvoljena brzina vozova na njima iznosila je od 35 do 50 kilometara.Pruge Novi Sad - Temerin - Bečej, i Novi Sad - Rimski Šančevi - Titel su više od dve decenije zarasle u travu i korov. Retki su prolasci teretnih vagona, uglavnom u sezoni kampanje vađenja i transporta šećerne repe, iako je ovaj vid transporta najjeftiniji.

Ministarstvo saobraćaja Vlade Republike Srbije planira da ukine 760 kilometara nerentabilnih pruga, najviše u Vojvodini. Blizu 30 lokalnih samouprava je dobilo upite da se izjasni da li su voljni da finasiraju pruge u svojim sredinama jer država i „Železnice” za to više nemaju novca. Interesovanje da na njihovim teritorijama opstane najjeftiniji putnički i teretni saobraćaj je bilo malo pa je produžen rok za izjašnjavanje, ali bez rezultata.

Samo nekoliko lokalnih samouprava (Šid, Sremska Mitrovica i cementara Popovac) su spremne da finasiraju održavanje železničkog saobraćaja. Među prugama planiranim za gašenje je deonica Rimski Šančevi – Bački Jarak – Temerin – Gospođinci – Žabalj – Čurug – Bačko Gradište – Bečej u dužini od 55 kilometara, i pruga Rimski Šančevi – Orlovat duga 64 kilometara.

tekst preuzet sa: Dnevnik.rs


PROČITAJTE JOŠ...

 

NAJČITANIJE

Dom zdravlja Bečej najavio je organizaciju preventivnih...

U nedelju, 21. aprila 2024. godine, od 08 do 14 časova...

Zbog remonta distributivnih trafo stanica, izgradnje pri...

Zvuk bušilice niko ne voli, ali redovne posete stomatol...

Posao za diplomiranog pravnika. ...

Isključenja struje u utorak i sredu. ...

NAJNOVIJE

Hormonski disbalans je stanje koje može značajno utica...

U okviru sistematske akcije zaštite zdravlja građana o...

Brantner DOO Novi Bečej obaveštava građane o izmenjen...

Zbog remonta distributivnih trafo-stanica, izgradnje pri...

Posao za prodavca u Bečeju ...

Srbija se, poput mnogih drugih zemalja, suočava sa prob...

Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Prihvati
Otkaži
Shopify.com
Prihvati
Otkaži
Unknown
Unknown
Prihvati
Otkaži