Kako je danas preneo Dnevnik.rs, ukida se pruga Novi Sad - Temerin - Bečej, duga 65 kilometara.

 

Dnevnik dale kaže kako je pruga Novi Sad -Temerin - Bečej duga 65 kilometara puštena je u saobraćaj 2. jula 1899. godine. Time počinje industrijski razvoj Temerina.

Izgradnjom ciglane i prvih parnih mlinova ovo mesto postaje jedan od značajnih centara u jugoistočnoj Bačkoj. Istog dana krenuo je i saobraćaj na 38 kilometara dugoj pruzi Rimski Šančevi - Titel. To su bile takozvane vicinalne pruge, zapravo sporedne pruge koje su povezivale manje ali privredno značajnije varošice sa prugom Budimpešta - Subotica -Novi Sad - Zemun.

Prevoz robe i putnika železnicom bio je dominantan sve do kraja 70-ih godina prošlog veka. Godišnje se železnicom kroz Temerin prevozilo više od 100.000 tona robe i 30.000 putnika. Već 1978. broj putnika se smanjio na 15.117, a prispela i otpremljena roba na 46.000 tona. Nakon toga, prioritet u transportu robe preuzimaju kamioni-šleperi, a putnici se sve više opredeljuju za autobuse.

Vicinalne pruge su građene od slabijeg i jeftinijeg materijala, bile su opremljene krajnje jednostavnom tehničkom opremom, a mostovi su bili slabije građe. Dozvoljena brzina vozova na njima iznosila je od 35 do 50 kilometara.Pruge Novi Sad - Temerin - Bečej, i Novi Sad - Rimski Šančevi - Titel su više od dve decenije zarasle u travu i korov. Retki su prolasci teretnih vagona, uglavnom u sezoni kampanje vađenja i transporta šećerne repe, iako je ovaj vid transporta najjeftiniji.

Ministarstvo saobraćaja Vlade Republike Srbije planira da ukine 760 kilometara nerentabilnih pruga, najviše u Vojvodini. Blizu 30 lokalnih samouprava je dobilo upite da se izjasni da li su voljni da finasiraju pruge u svojim sredinama jer država i „Železnice” za to više nemaju novca. Interesovanje da na njihovim teritorijama opstane najjeftiniji putnički i teretni saobraćaj je bilo malo pa je produžen rok za izjašnjavanje, ali bez rezultata.

Samo nekoliko lokalnih samouprava (Šid, Sremska Mitrovica i cementara Popovac) su spremne da finasiraju održavanje železničkog saobraćaja. Među prugama planiranim za gašenje je deonica Rimski Šančevi – Bački Jarak – Temerin – Gospođinci – Žabalj – Čurug – Bačko Gradište – Bečej u dužini od 55 kilometara, i pruga Rimski Šančevi – Orlovat duga 64 kilometara.

tekst preuzet sa: Dnevnik.rs