Izgradnja novog Željeljevog mosta, koja je trebalo da počne sa prvim prolećnim danima, već kasni, a pitanje je da li će ikad i biti završen jer je ceo projekat neodgovarajući.

 

Iako je u javnost puštena informacija da izgradnja neće početi zbog pogrešno isprojektovanih kosih lukova, nova saznanja potvrđuju da je izvođač radova promenio statički sistem mosta do neprepoznatljivosti, želeći da ga izgradi što jeftinije. S obzirom na to da je novi Žeželjev most planiran kao deo Koridora 10, preko kojeg bi pored putničkog, išao i železnički saobraćaj, projekat koji je uradio italijansko-španski konzorcijum "Azvi-Tadei-Konsaldi" je u potpunosti neupotrebljiv.

Da stvar bude gora, nijedna državna institucija ne zna kod koga se trenutno nalazi glavni projekat. Kako piše Dnevnik, projekat je dobio zeleno svetlo na tehničkoj kontroli koju je uradio beogradski Institut "Kirilo Savić", ali nakon toga svi peru ruke od glavnog projekta budućeg novosadskog mosta. Dok investitor ne prihvati glavni projekat koji je prošao državnu reviziju, od izgradnje, za koju je preostalo još 20 od ugovorena 32 meseca, neće biti ništa.

Upućeni izvori iz oblasti mostogradnje kažu da nikad nisu čuli za firme kojima je dodeljena izrada glavnog projekta i izgradnja tako velikog mosta. Oni su se na tenderu plasirali kao drugi, jer su bili skuplji za tri miliona evar od prvoplasiranih, koji nisu izabrani zbog nedostatka garancija.

izvor: 021.rs