Ovogodišnje leto, po svemu sudeći, nećemo pamtiti po sunčanim danima i tropskim vrućinama već po kišnim danima koji su svima “pomrsili konce”.


Željko Plavšić, direktor JP “Komunalac” Bečej kaže da su radnici ovog preduzeća, osim redovnih imali i vanredne aktivnosti.
-Zbog nevremena smo imali dosta vanrednog posla, ali i tekući poslovi teku odgovarajućom dinamikom. Počelo je orezivanje platana, a nastaviće se septembra, nakon vegetacije. U avgustu će se završiti orezivanje suvih grana hrastova na ulazu u Bačko Petrovo Selo. U toku je košenje ambrozije na teritoriji opštine.
Plavšić dodaje da je zbog zakonskog ograničenja u broju zaposlenih ljudi, kao i zbog činjenice da je broj košenja veći od planiranog, angažovana i firma za košenje.
-Firmi je na košenje povereno 420.000 metara kvadratnih i to dva puta. Kako se neprestano smenjuju kiša i sunce za toliko je neophodno više pokositi u odnosu na Programom poslovanja planirane površine.

Prošle godine, Bečej je dobio sasvim nov, rekonstruisani Gradski trg na kojem se, pored Fontana, ističu zelene površine i cvetni aranžmani, a o kojima brine Komunalac.
-Postavljeno je 50 klupa, a treba još 30. Izbetonirana su postolja za kante za smeće kojih će ukupno biti između 35 i 40. Kante za smeće će biti na svojima postoljima već do utorka naredne nedelje. Osim centra, brinemo i o izgledu kružnog toka i još brojnim celinama – kaže direktor Komunalca i podseća da pored zelenila, ovo preduzeće brine i o putevima i javnoj rasveti.
-U toku je tender za farbanje i krpljenje udarnih rupa, rade se i popravljaju putevi i javna rasveta, a farbaće se i parking prostori. Na prilazima u sam centar će biti postavljeni fleksibilni, reflektujući stubići koji se pri udarcu automobila vraćaju nazad.

Plavšić ističe i da se polako ali sigurno, rešava problem animalnog otpada u opštini Bečej.
-Opština je opredelila sredstva za sakupljanje i odnošenje animalnog otpada. Svaki mesec se odnese između 10 i 20 komada krupne stoke, a do sada se to sve bacalo. U proteklih 10 meseci, u skladu sa zakonom je odnešeno i "uskladišteno" do 150 komada krupne stoke – kaže on, uz opasku da se moramo “menjati”.
-Moramo menjati sebe i našu svest. Eto, tu je i primer azila, odnosno prihvatilišta koji je takođe u našoj nadležnosti i koji je uvek prepun.

Direktor JP “Komunalac” još ističe i da preduzeće ima dva pogrebna vozila, od kojih je jedno kupljeno prošle godine. Na malom katoličkom groblju je u funkciji jedna hladnjača, a u planu je da se kupi još jedna za pravoslavno groblje.

 

Uskoro Pravilnik o bezbednosti dečjih igrališta

Svako javno igralište imaće određenu zonu pada koja će morati da bude prekrivena specijalnom podlogom da se deca ne bi povredila, onaj ko postavi igralište moraće i da se stara o njemu i održava opremu, ali i da odgovara ukoliko se neko dete povredi.
Ovo su najvažniji detalji novog Pravilnika o bezbednosti dečjih igrališta i koji uskoro treba da bude usvojen.
Pravilnik će biti obavezan pri projektovanju i izgradnji novih igrališta. Međutim, za igrališta koja već postoje biće određen prelazni period od dve do pet godina za prilagođavanje, jer je "potrebno vreme da se uklone i zamene svi rekviziti koji neće moći da zadovolje zahteve pravilnika".
JP “Komunalac” su izmenom odluke o osnivanju, povereni poslovi održavanja i popravke dečjih igrališta. Željko Plavšić, direktor ovog preduzeća kaže da je ove godine povećan budžet za igrališta i da iznosi 600.000 dinara bruto, za popravke i zamenu dotrajalih dasaka, lanaca.
-Važno je istaći da opština investira u nove stvari, a JP Komunalac popravlja postojeće. Svakako da ćemo se pridržavati Pravilnika. Takođe, bitno je reći da će neka igrališta, na osnovu odluke opštinske inspekcije biti ukinuta, jer nema dece ili nisu bezbedna – zaključuje Plavšić.