10GODINA WEBINFOPosle skoro 3 godine neformalnog informisanja, na današnji dan, pre 10 godina, WEBINFO je i zvanično postao registrovan medij.

Da li ste se zapitali kako nastaju mediji poslednjih nekoliko godina? Odgovor je jednostavan. Dogovoriš se sa izvorom finansiranja, a to je po pravilu neki nivo vlasti, pa kada pare “legnu” nakupuješ tehniku i opremu, angažuješ ljude za redakciju i bezbrizno životariš u medijskom svetu i gradiš svoju medijsku imperiju.
Da li postoji i neki drugi nacin? O pa naravno da postoji! WEBINFO je nastao i razvijao se tim drugim načinom.

Na početku beše ideja, i nekoliko godina neformalnog informisanja, jer naravno, nismo ni znali da je potrebno registrovati medij da bi se legalno i zvanično bavili informisanjem. Onda, novembra 2011. godine, APR nas svojim rešenjem obaveštava da smo registrovani internet medij pod rednim brojem 118 u Srbiji.
#sreća #radost
Ih, možeš misliti - 118! I nije neka cifra, misli sad dobar deo vas, ali eto, ko uspe da pronađe da na teritoriji opštine Novi Bečej i Bečej postoji internet medij koji ima manji broj od tog, odnosno da je registrovan pre nas, dobija besplatan baner mesec dana na portalu WEBIFNO!   :) 
Iako, ruku na srce, samo “veliki” internet mediji su i registrovani pre nas.
Zašto je to bitno? Zato što je to jedan od pokazatelja da smo se od početka vodili idejom da želimo da se bavimo informisanjem građana, a ne, kao što je sada čest slučaj, da se mediji registruju dve nedelje pre raspisivanja konkursa, sa jednim jedinim ciljem, a to je da se dobro finansijski “omaste”.  

No da se vratimo na WEBINFO, jer nije bilo lako. Štedelo se dva meseca da bi se registrovao domen, zakupio server i onda još dva meseca da se plati taksa APR-u za registraciju. Da, dobro ste pročitali, ali tako je bilo i sve se zasnivalo na iskrenoj želji da se informiše i konstantno unapređuje kvalitet medijskih sadržaja.
A opet, s godinama, mnogima je postalo lako. Legne “koje millionče” i eto ga - letovanje, zimovanje, “ovo-ono”,  a na kraju godine bude tu i po koja vest, dobro, ne baš autorska, no “psst”, ali taman da se opravdaju sredstva i sledeće godine traže duplo veća.
Nepravedna trka, ali mi, WEBINFO, ipak trčimo maraton.

I opet mi i naš registarski broj “118” kao i čuvena 2011. godina!
Ta 2011. godina bila je zlatno doba državnih medija i raznih “Javnih preduzeća”, koji su budžetska sredstva dobijali u baš velikim, pardon, ne velikim nego “veeeeelikim” količinama. Redovna plata, zaposlenih triput više nego što treba, mobilni telefoni o trošku firme. “Nema reklama? Ma nema veze, tu je budžet”!
Konkurencija nije ni mogla da postoji jer bi bila finansijski neodrživa, jer ko može pobedi budžet?!
E, pa u to vreme je registrovan WEBINFO.
Te 2011. godine, ni najveći sanjari nisu mogli da naslute da će za nekoliko godina nastupiti projektno finansiranje medija, koje ce omogućiti “kakve-takve” šanse za sve, da trče medijsku trku i po nekada i pobede, ili bar da stignu na cilj.

Nezaboravna su lica raznoraznih “medijskih budžetlija”, kada smo se u njihovom suverenom medijskom okruženju odjednom pojavili mi, po njihovom poimanju “medijski klošari”. Radili smo “džabe”, a informisali kvalitetnije, bolje i brže jer smo želeli da se istaknemo, da budemo prepoznatljivi i drugačiji od onih koji su krcali “budžetske milione”. A “medijski giganti”? Pa, oni su se, verovali ili ne, osetili ugroženo, što baš i nije bas bilo prijateljsko okruženje za rad.
Jao što vam je mala kamerica sa kojom snimate….”, reče jednom neko. Da, tada je bila mala, jer mali nam je bio i lični budzet, a iz ličnog budžeta smo finansirali WEBINFO. Tako da - mali budžet - mala kamera, opžtinski budžet - velika kamera. Prosto.
Valjda tada smo i zacrtali, te sada, deset godina kasnije, WEBINFO ima 3 kamere, i to “velike”, i ne samo to, već i pravi, pravcati TV studio i ostale “sitnice” poput nekoliko različitih mikrofona, mikseta, gimbala, slajdera itd.
WEBINFO se oseća “ponosno”

Od te 2011. godine pa narednih nekoliko godina u Bečeju, jedino je WEBINFO proizvodio video priloge koji su bili dostupni građanima na portalu i na našem YouTube kanalu. I, ček, ipak da se pohvalimo, ako je to za hvalu, sve smo radili apsolutno bez ikakve materijalne nadoknade, ili narodski rečeno: “Nismo krcali budžet!
A da su nas zvali, zvali su. Na sva događanja i dešavanja koja je trebalo medijski ispratiti.

Onda je dosla 2015. godina i počelo je medijsko finansiranje. E da ste videli naše radosti: “Evo ga. Došlo je bolje vreme. Sve će biti poštenije. Ipak radimo godinama za džabe. Valjda će biti neki dinar po projektu i za nas”, govorili smo.
I da. Pa dobro, dobismo i taj neki dinar. Došlo je to na kraju nekako na svoje, jer ne mogu vas ignorisati zauvek, pa sad u tim konkursnim trkama nije baš da pobeđujemo, ali bar stižemo na cilj.
I da, čisto da znate, WEBINFO najmanje košta građane naših opština, u šta se možete uveriti na sajtovima lokalnih uprava.

Takođe, sve češće se hvatamo u koštac sa ozbiljnim temema o kojima se retko priča i ponosimo se video serijalima koji se bave kompleksnim temama poput doniranja organa, demografije, pravima i problemima osoba sa invaliditetom, kao i informisanjem za decu.

I za kraj.
Neke smo ispratili u zaborav, a nadamo se da smo nekima poslužili kao dobar primer. Bilo kako bilo, mi ćemo svakako nastaviti da informišemo građane, pa ako treba i za “”!

Srećno nam bilo prvih 10 godina i zapamtite - građanin ima pravo da zna!