Dnevno se na Facebooku pregleda videa s YouTube u ukupnom vremenu koje, preračunato, iznosi 500 godina.

 

Zbogom, muzičke kompanije. YouTube se polako menja od sajta šaljivih kućnih videa u snažnu platformu zabave, a kroz svoj program partnerstva udružuje se s obećavajućim korisnicima i prodaje oglase za njih. Rezultat: gomila mladih ljudi koji ugodno žive od YouTubea.

Pre godinu i po dana je Isak Onklo, 23-godišnji student iz Švedske kupio novi smartphone. U želji da isproba kameru, napravio je kratki snimak svog prijatelja Niklasa Lindberga koji se pravio da kuva i postavio je na YouTube. Danas je njihov muški kanal, Regular Ordinary Swedish Mealtime najpopularniji kuvarski šou u Švedskoj, a najgledaniji snimak ima preko 4 miliona gledaoca.

"Nismo baš rok zvezde", kaže Onklo. "Slavni smo na jedan drugi način. Obični nas ljudi shvataju i prihvataju. Moj najveći strah u vezi celog projekta nije da ćemo prestati zarađivati, nego hoćemo li početi da zamaramo ljude."

Danas YouTube nije samo portal na koji roditelji stavljaju slatke snimke svoje dece, nego je mesto za zaradu na kojem mladi (a i ne tako mladi) talentovani ljudi stiču slavu.

"Želimo da ljudi pretvore YouTube u svoju karijeru", objašnjava Sara Mormino, šefica YouTube odeljenja za partnerstva. "YouTube neće zameniti televiziju, nego nudi alternativu. A za razliku od TV kanala, ovo je globalna platforma, svako je može iskoristiti da postane popularan." Drugim rečima: YouTube je shvatio da se u svetu nalazi jako puno potencijalnih Džastina Bibera i da im mogu pomoći u dostizanju slave, zarađujući pri tom prilično dobro.

Tim saradnika Sare Mormino odabira YouTube partnere, korisnike poput Regular Ordinary Swedish Mealtima, i prodaje oglase za njih. Prihod se deli između YouTube i partnera, a o odnosima Marmino samo kaže da umetnici dobijaju veći deo. YouTube trenutno ima preko 30 hiljada partnera u 14 zemalja, a nedavno su proširili partnerski program na Rusiju i Češku.

"Nemojte samo postaviti video i nadati se da će se početi gledati", kaže Stefani Keler, profesorka predmeta Music Business na Berklee College of Music u Bostonu.

"Dobro ih istagujte i nemojte stavljati snimke koje izgledaju kao kućni video. To je bilo popularno, ali više nije. Počnite, pošaljite linkove svim prijateljima i zatražite da ih pošalju svima koje poznaju". Dva bivša studenta profesorke Keller postali su Karmin, zvezdani duo na YouTube. "Napravite obrade popularnih pesama", kaže Keller, "ili pronađite nešto što će vas razlikovati od svih drugih."

(metro-portal.hr)


PROČITAJTE JOŠ...

 

NAJČITANIJE

Pokrajinski sekretar za regionalni razvoj, međuregional...

Posao za saobraćajnog tehničara ...

Market Svetofor u Novom Bečeju je pravo mesto za sve ko...

Posao za radnika na silosu. ...

Na 30. sednici Skupštine opštine Novi Bečej, odbornic...

Market Svetofor u Novom Bečeju nudi bogat izbor proizvo...

NAJNOVIJE

Market Svetofor u Novom Bečeju nudi bogat izbor proizvo...

Posao za radnika na silosu. ...

Posao za saobraćajnog tehničara ...

Menopauza je prirodna faza u životu svake žene koja mo...

U ponedeljak, 25. marta bez struje delovi Bečeja i Bač...

Opština Bečej je u okviru Javnog poziva za dodelu besp...

Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Prihvati
Otkaži
Shopify.com
Prihvati
Otkaži
Unknown
Unknown
Prihvati
Otkaži