U subotu, 28. septembra, na platou ispred Srednje škole u Novom Bečeju, održana je pčelarska manifestacija „Medeni sokak“ koja već treću godinu za redom okuplja na jednom mestu pčelare iz Novog Bečeja i okoline, ali i proizvođače različitih proizvoda od meda i voska, kao i proizvođače i distributere opreme za pčelarstvo. 

 

Više o programu manifestacije rekao nam je Ivica Stojšin, predsednik Društva pčelara Novog Bečeja: „Ide nam svake godine sve bolje i bolje. Imali smo nastup KUD „Bećarac“, deca iz osnovne škole „Miloje Čiplić“ su nam podarila svoje radove koje smo izložili na panou i to je bilo druženje sa našim najmlađim građanima. Posle toga smo imali predavanje pčelara Ištvana Budaija iz Torde koji je prezentovao pčelarenje u svetu na jedan interesantan način. Građani su obavešteni flajerima koji su podeljeni uz komunalne račune tako da ima naroda koji dolazi da poseti manifestaciju“. On je istakao i to da med ima širok dijapazon mogućnosti upotrebe i primene uključujući tu i prehrambenu industriju i izradu prirodnih lekova, ali i proizvodnju kozmetičkih preparata. 

Jedan od izlagača na „Medenom sokaku“ bila je i Ljiljana Stojšin koja je rekla da je zadovoljna prodajom, ali da bi bilo bolje da su prinosi meda bili veći. Ona je kao jedan od najvećih problema sa kojima se pčelari suočavaju izdvojila trovanja pčela: „Trebalo bi da se poljoprivrednici malo edukuju što se tiče prskanja kad se prska, šta se prska i zašto se prska i kad ne mora da se prska da ne moraju da prskaju. Oni prskaju sve i svašta i kad treba i kad ne treba. To je najveći problem. Pobiju nam pčele u sred avgusta kad treba da zazime pčele. Mi jesmo mali, ali i naš glas treba da se čuje“. Dodala je i da su za novobečejske pčelare veoma značaje subvencije kako od Pokrajine, tako i sa republičkog nivoa, a pokrajinska Vlada podržala je i ovogodišnju manifestaciju „Medeni sokak“. Stojšin je istakla i da su kupci slabo upoznati sa korisnošću meda i pčelinjih proizvoda i sa širinom upotrebe: „Ima ih koji su edukovani, trideset posto je, možda, upoznato, a ove ostale mi upoznajemo kada dođu. Upravo je to i poenta cele ove manifestacije. Da ne bude med samo u buradi, već da se vidi da od meda može svašta da se napravi i da se ponudi potrošačima“.