Danas i sutra, 1. i 2. decembra, profesorima Srednje škole u Novom Bečeju organizovan je seminar „Dijagnostika, prevencija i otklanjanje uzroka neuspeha u školskom učenju“. U pitanju je izuzetno značajna tema, koja u mnogome može doprineti poboljšanju kvaliteta i efikasnosti nastavnog rada.

 

U okviru seminara obradiće se 4 tematske celine. „Dijagnostika i prevencija školskog neuspeha“ i tema „Strategije prevladavanja uzroka školskog neuspeha“, zatim, „Činioci školskog neuspeha“ sa posebnim osvrtom na funkciju školske i porodične sredine i „Motivacija i školsko učenje“. Iz ovih tema se može zaključiti da se radi o veoma ozbiljnim i kompleksnim pitanjima rada i života škole kao institucije i šire društvene zajednice.

Očekujemo da se stečeno znanje na seminaru, primeni i u praksi. Cilj je poboljšati kvalitet i efikasnost nastavnog rada“-istakao je Branislav Stanojlović, doktor pedagoških nauka, profesor beogradskog Univerziteta u penziji.

Obzirom da se pokazalo kako učenici slabo u praksi koriste stečeno znanje u školi, cilj je to promeniti i podići na viši nivo. U dogovoru sa upravom škole i njihovom stručnom službom i na osnovu ovog seminara, profesori bi trebalo da koriguju ili promene svoju tehniku rada. Smisao je da se što više primenjuju teorijska znanja u praksi i u svakodnevnom životu, jer su u tom slučaju učenici daleko više zainteresovani za učenje.

Svaki učesnik seminara je dobio knjigu „Osnovi pedagoške dijagnostike“, priručnik pedagoške dijagnostike u kojoj su precizno razrađenje procedure i tehnike dijagnostikovanja teškoća učenika u školskom učenju, kao mogućeg uzroka školskog neuspeha, na čijoj bazi su razrađenje strategije mere i aktivnosti predupređivanja školskog neuspeha i otklanjanja određenih neuspeha učenika u školskom učenju.

Tokom ova dva dana imamo čast i privilegiju da slušamo četiri eminentna profesora iz oblasti psihologije i pedagogije Univerziteta Beograda i Novog Sada. Naša očekivanja za ovaj seminar su izuzetno visoka, odnosno smatramo da će se nakon seminara projekcija nastavnika u interakciji i komunikaciji sa učenicima i pomaganju otklanjanja neuspeha u učenju biti daleko veća nego ranije“-rekla je Anita Bojić Perkin, direktorka Srednje škole.

Projekat je finansirao Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje, propise, upravu, nacionalne manjine i nacionalne zajednice u oblasti osnovnog i srednjeg obrazovanja u AP Vojvodini za 2016. godinu.