Nastavnica srpskog jezika i književnosti u Srednjoj školi, Dubravka Milovac Srndović, organizovala je i pripremila čas upoznavanja učenika sa pojmom kaligrafskog pisanja. Dostupnost novih tehnologija i sve veća zastupljenost upotrebe digitalnih zapisa i elekronske komunikacije udaljila je učenike današnjice od potrebe za razvijanjem i usavršavanjem veštine pisanja rukom. Cilj časa bio je upoznavanja učenika sa pojmom kaligrafije, značaja lepog pisanja, kaligrafskim priborom, radom i delom Zaharija Orfelina, kao i razvijanje veštine kaligrafskog pisanja kod učenika.

 

Učenici su bili maksimalno aktivirani. Akcenat u nastavi stavljen je na povezivanje novog gradiva sa prethodnim znanjima iz srpskog jezika i književnosti, kao i iz drugih nastavnih predmeta. Učenici su podsticani da postavljaju pitanja o onome što im nije jasno, kao i da povezuju nova znanja sa životnim i vanškolskim iskustvom.

Ono što predstavlja posebnu vrednost ovog održanog časa jeste demonstracija kaligrafskog pisanja i vežba učenika u lepom pisanju. Nastavnica je diskretno pružala pomoć u savladavanju i rešavanju postavljenog zadatka, koji se ogledao u ispisianju svog imena umetnički lepim pismom. Učenici su koristili kaligrafski pribor- više vrsta pera, držače za pera, bambus i mastilo u više boja. Suptilno prenoseći  pravila kojih se treba držati prilikom lepog pisanja, koje je napisao Zaharije Orfelin, - o pravilnom držanju tela, ruke i pera, nastavnica  Dubravka Milovac Srndović je stvorila opuštenu klimu u razredu i time stvorila povoljne uslove da se svaki učenik okuša u delatnostima pisara prošlog veka.

Učenici su se našli u netipičnoj situaciji za savremeno doba, ali ih je lepota umetnosti crtanja slova vrlo brzo osvojila i istakli su da bi i pored teškoća na koje su nailazili rado ponovili ovaj čas.