Prethodnu školsku godinu ponavljalo je 1,1 odsto učenika, a među njima je najviše dece iz osetljivih grupa, kao i onih s teškoćama u učenju, istaknuto je na skupu "Stručno obrazovanje, obrazovanje odraslih i celoživotno učenje".
Prilikom predstavljanja rezultata istraživanja kojim je obuhvaćeno osamdeset odsto škola, ukazano je da je u školskoj 2010/2011. godini od ukupnog broja učenika iz osetljivih grupa školu napustilo 8,1 odsto.
Projektni tim je, predstavljajući istraživanje, naveo da školu najviše napuštaju učenici u centralnoj Srbiji, a najmanje u Vojvodini.
Roditelji kao razlog najčešće navode nedostatak sredstava za knjige, užinu i odeću, porodične probleme, kao i to da deca ne žele da pohađaju školu, da su imala loše ocene i da su prinuđeni da rade.
Istraživanje o osipanju učenika je pokazalo da svest o obaveznosti pripremno predškolskog programa kod pripadnika romske populacije raste, ali i da nedostaje reakcija institucija na nepohađanje škole.
Tokom prošle školske godine po individualnom obrazovnom planu učilo je 0,4 odsto učenika, odnosno 3.285 đaka, uglavnom dece sa smetnjama u razvoju, koji čine 5,2 odsto od ukupnog broja učenika.
Državna sekretarka Ministarstva prosvete i nauke Tinde Kovač Cerović je ukazala da je nedavno obavljeno i istraživanje o korupciji u oblasti obrazovanja, koje je "prepoznalo" potencijalno kritična mesta.
Kako je objasnila, tu su pre svega procedure prijema na visokoškolske ustanove i fakulete, polaganja ispita i zapošljavanja i otpuštanja učitelja i nastavnika.
Te podatke, istakla je Kovač Cerović, treba imati u vidu prilikom daljih aktivnosti i izrade akcionih planova za primenu strategije obrazovanja, koji bi trebalo da budu izrađeni tokom leta, a prihvaćeni na jesen.
(Tanjug)