Teže je zapamtiti nešto što osoba čuje od onoga što je videla ili dodirnula, tvrde američki naučnici.

 

U novom istraživanju Univerziteta Ajova, naučnici su predstavili razne svakodnevne stvari od zvukova, nemih snimaka i uobičajenih predmeta, piše portal Magazin.

Posle slušanja, gledanja i dodirivanja (bez gledanja), volonteri su trebali da ponove informaciju.

Rezultati su posle sat vremena jednog dana ili sedmice bili isti - gledanje i dodirivanje bolje je za pamćenje stvari od slušanja.

"Potrebno je još istraživanja da bi se videlo da li stimulisanje dva čula, poput audiovizuelne prezentacije, može da utiče na pamćenje", kaže koautor studije Džejms Bigelou.

"Kada sledeći put budete trebali da zapamtite listu namirnica za kupovinu osoba treba da se posluži metodom fokusa, odnosno da se prvo vizualizuje poznato mesto, poput kuće i psihički "prošeta" kroz sobe i osmisle stavke koje treba da se kupe", savetuje Bigelou.

On dodaje da, ako je osobi potrebna sigurnosna kopija, treba uvek da koristi proverenu strategiju pamćenja važnih informacija - da ih zapiše.


izvor: novimagazin.rs


PROČITAJTE JOŠ...

 

NAJČITANIJE

Posao za dva vozača kombija ...

Posao za dva službenika obezbeđenja ...

Obaveštavamo Vas da će ”Ciklonizacija“ AD Novi Sad...

Garatovano nazaboravan, inspirativan i bezbrižan odmor ...

Zbog remonta distributivnih trafo stanica, izgradnje pri...

Dom zdravlja Bečej najavio je organizaciju preventivnih...

NAJNOVIJE

Opština Bečej odabrana je kao jedna od lokalnih samoup...

Iz Javnog preduzeća „Toplana“ Bečej obavestili su ...

U Domu kulture opštine Novi Bečej, odigrana je predsta...

U Domu kulture opštine Novi Bečej otvorena je jedinstv...

U Novom Bečeju, u Osnovnoj školi „Josif Marinković�...

Nakon što je beligijska kompanija „Somnis Bedding“...

Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Prihvati
Otkaži
Shopify.com
Prihvati
Otkaži
Unknown
Unknown
Prihvati
Otkaži