Određeni mirisi nas mogu podsetiti na prvu ljubav, neka daleka putovanja, na neke drage ljude. Međutim, mogu nas naterati i da kupujemo, više nego što smo planirali.



Stručnjaci za marketing Univerziteta Vašington i sa švajcarskog Univerziteta "Sent Galen", sproveli su istraživanje sa ciljem da ustanove koji miris je naprijatniji za kupce u buticima, šoping centrima i prehrambenim prodavnicama.

Otkrili su da jednostavni mirisi, koji ne kombinuju mnogo različitih sastojaka, privlače kupce.

U tu svrhu je stotine kupaca u Švajcarskoj bilo izloženo jednostavnom mirisu pomorandže i kompleksnoj kombinaciji pomorandže, bosiljka i zelenog čaja. Krajnji račun u kasi prodavnica pokazao je da nagli skok prodaje kada je u prodavnici dominirao miris pomorandže.

Isto se pokazalo i pri testu rešavanja misaonih zadataka - studenti Univerziteta Vašington bili su izlagani raznim mirisima dok su rešavali probleme sa rečima. Uspešnije rezultate studenti su imali kada se u vazduhu osećao jednostavni miris, nego kada su "njuškali" mirise nekoliko različitih sastojaka. Interesantno je da su rezultati bili loši i kada nije bilo nikakvog mirisa.

Dekan vašingtonskog Univerzitetu Erik Spangenberg kaže da mozak lakše prima jednostavnije mirise i da se zato ljudi lakše koncentrišu u radu ili u šopingu.

A da li ste znali da mudri posrednici u prodaji nekretnina često peku kolače u kućama i stanovima koje nastoje da prodaju?

(MONDO)


PROČITAJTE JOŠ...

 

NAJČITANIJE

Zbog remonta distributivnih trafo-stanica, izgradnje pri...

Brantner DOO Novi Bečej obaveštava građane o izmenjen...

U okviru sistematske akcije zaštite zdravlja građana o...

Posao za dva vozača kombija ...

Posao za dva službenika obezbeđenja ...

Obaveštavamo Vas da će ”Ciklonizacija“ AD Novi Sad...

NAJNOVIJE

Opština Bečej odabrana je kao jedna od lokalnih samoup...

Iz Javnog preduzeća „Toplana“ Bečej obavestili su ...

U Domu kulture opštine Novi Bečej, odigrana je predsta...

U Domu kulture opštine Novi Bečej otvorena je jedinstv...

U Novom Bečeju, u Osnovnoj školi „Josif Marinković�...

Nakon što je beligijska kompanija „Somnis Bedding“...

Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Prihvati
Otkaži
Shopify.com
Prihvati
Otkaži
Unknown
Unknown
Prihvati
Otkaži