Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku, više od 380.000 ljudi tokom prošle godine je kupovalo ili naručivalo robu i usluge putem interneta, što je zanemarljiv broj u odnosu na četiri miliona internet priključaka u Srbiji.

Ipak, poredeći sa 2010. godinom broj korisnika elektronske trgovine povećao se za više od 100.000, piše dnevnik Danas.

Pod elektronskom trgovinom podrazumeva se sve što se naručuje preko interneta, a plaća po isporuci tražene robe ili "onlajn“ putem. Građani Srbije imaju sve mogućnosti da nesmetano obavljaju trgovinu na ovaj način, jer proizvode i usluge na internetu mogu plaćati na različite načine - Dina, kreditnima karticama, pouzećem, e-bankingom.

Pojedine banke u Srbiji nude i veći broj specijalizovanih kartica koje se ne mogu koristiti na bankomatima ili u prodavnicama, već su namenjene samo za internet kupovinu, kao što su Visa internet ili Virtuon kartica. Uz karticu koja se koristi za plaćanje na internetu dobija se i dodatna karticu koja služi za uplatu ili podizanje novca sa računa.

Predsednik Centra za razvoj interneta Slobodan Marković kaže da Srbija u razvoju elektronske trgovine mnogo kasni za zemljama Evropske unije, u kojima više od polovine korisnika interneta kupuje onlajn.

Međutim, on kaže da se kao drugo pitanje na ovu temu postavlja koliki je udeo internet trgovine u ukupnom prometu. O tome, prema njegovim rečima, ne postoje precizni podaci. Prema nekim procenama u svim zemljama učešće interneta u trgovini je relativno malo.

"Srbija se po ovom pitanju nalazi u rangu sa Bugarskom, Kiprom, Crnom Gorom i Bosnom i Hercegovinom, dok su u regionu u ovoj oblasti najviše napredovali u Hrvatskoj", naveo je Marković.

Prema propisima, bez obzira na način dostave, domaći prodavac je dužan da isporuči robu kupcu najkasnije u roku od 30 dana od naručivanja na internetu. Ako roba ne stigne u ovom roku, prodavac mora da vrati kupcu uplaćeni novac i to u roku od sedam dana od dana isteka roka isporuke.

S druge strane, vlasnik portala E-dućan, koji se bavi internet trgovinom, Goran Takač ističe da se poslednjih godina smanjuje broj ljudi u Srbiji koji naručuje na internetu robu iz inostranstva, jer nisu pojednostavljeni propisi u vezi sa uvozom i izvozom tih proizvoda.

On je ocenio da se Srbija po ovom pitanju nalazi još "u embrionalnom stanju“, jer se uprkos svim naporima, ništa nije uradilo da se ova oblast bolje reguliše.

Građani bi trebalo da imaju u vidu da prilikom kupovine robe iz inostranstva u cenu ponekad ulaze porezi i carinski troškovi, koji nisu uključeni u u iznose istaknute na sajtu. Zato je, pre kupovine na inostranoj internet prodavnici, potrebno proučiti uslove kupovine i dostave robe, ali i upoznati se sa procedurom i troškovima uvoza.

izvor: novimagazin


PROČITAJTE JOŠ...

 

NAJČITANIJE

Posao za dva službenika obezbeđenja ...

Obaveštavamo Vas da će ”Ciklonizacija“ AD Novi Sad...

Zbog remonta distributivnih trafo stanica, izgradnje pri...

Na teritoriji opštine Bečej, kada se steknu adekvatni ...

Nakon što je beligijska kompanija „Somnis Bedding“...

U Novom Bečeju, u Osnovnoj školi „Josif Marinković�...

NAJNOVIJE

Opština Bečej odabrana je kao jedna od lokalnih samoup...

Iz Javnog preduzeća „Toplana“ Bečej obavestili su ...

U Domu kulture opštine Novi Bečej, odigrana je predsta...

U Domu kulture opštine Novi Bečej otvorena je jedinstv...

U Novom Bečeju, u Osnovnoj školi „Josif Marinković�...

Nakon što je beligijska kompanija „Somnis Bedding“...

Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Prihvati
Otkaži
Shopify.com
Prihvati
Otkaži
Unknown
Unknown
Prihvati
Otkaži